Що таке вебінар простими словами

Учні та студенти вже звикли до дистанційного навчання. Заняття при такій формі організовуються онлайн, зазвичай, у вигляді вебінарів.  Що таке вебінар, яка його мета і як його провести самостійно, розкажемо у цій статті.

Зміст

вебінар - це

Що таке вебінар

Вебінар — це навчальне заняття, яке проводиться онлайн у відеоформаті. Захід нагадує звичайний семінар, але його учасники спілкуються не у звичайній аудиторії, а спеціальній онлайн-кімнаті, яку створює організатор вебінару. Учасниками такого освітнього заходу є дві сторони: ведучий (організатор), який його проводить, та слухачі — учасники, які приєднуються до трансляції та вчаться.

Навіщо потрібні вебінари

Вебінари значно спростили можливість організувати навчальний процес на відстані, коли його учасники не мають змоги в певний момент зібратися в одному місці офлайн. За допомогою спеціального онлайн-сервісу (вебінарної платформи), проводити навчальні завдання можна навіть тоді, коли усі учасники знаходяться у різних країнах.

Широкої популярності вебінари здобули у період пандемії (2020-2021 рр.), коли через високий рівень захворювання коронавірусом учні й студенти не могли відвідувати сої навчальні заклади. За допомогою вебінарів групові спілкування проводили тоді й багато компаній. А вже під час українсько-російської війни на цю форму навчання перейшли всі школи та університети. Тоді, коли мільйони дітей вимушені були покинути свої домівки, навчальні заклади організовували заняття саме у формі вебінарів.

Основні цілі вебінару: 

  • навчальні — спрямовані на проведення різноманітних заходів навчального значення, семінарів та курсів підвищення кваліфікації за допомогою дистанційного методу навчання;
  • конференції (наукові, ділові, громадські), з виступом учасників та подальшим обговоренням;
  • наради та збори працівників, що працюють віддалено або у різних філіях однієї компанії.

види вебінарів

Види вебінарів у мережі

Є кілька видів вебінарів, які відрізнаються за форматом проведення.

За тематикою

Такі вебінари діляться на дві групи:

  • професійні — пов’язані з професійною діяльністю і розраховані на фахівців;
  • особисті — охоплюють багато категорій різного спрямування, наприклад: буденні теми (кулінарія, ремонт, психологія, особистісний зріст тощо).

За умовами участі

Такі вебінари діляться також на дві групи:

  • платні;
  • безплатні.

Взяти участь у безплатних вебінарах може кожен бажаючий. Зазвичай, такі онлайн-заняття проводять перед стартом основного навчального платного курсу, щоб учасники могли познайомитися зі спікером, його методикою викладання та зрозуміти, на скільки йому потрібне таке навчання. Так людям простіше приймати рішення про купівлю навчального курсу.

Доступ до платного вебінару учасник отримує тільки після того, як буде внесена оплата. Перевага платних онлайн-занять у тому, що вони часто мають зворотній зв’язок — спікер або куратори курсу можуть перевіряти завдання студентів та коригувати рівень засвоєння навчального матеріалу.

За формою доступу

Це відкриті та закриті форми. Взяти участь у відкритому вебінарі може будь-хто, реєстрація на них абсолютно вільна. Вебінари закритої форми здійснюються за заздалегідь заявленим списком учасників. Вони отримують запрошення, які є входом на веб-конференцію.

За формою проведення

За формою проведення розрізняють такі види вебінарів:

  • презентацію — ведучий готує презентаційний матеріал, який у слайдах містить основну інформацію;
  • відеотренінг — серійні відео виступи спікера;
  • онлайн-курс — курси в режимі реального часу.

За метою проведення

Залежно від мети, заради якої відбувається онлайн-навчання, вебнари поділяються на такі:

  • компетентнісні — слугують для розвитку професійних навичок та компетенцій;
  • продаючі — спрямовані на збільшення обсягу продаж, рекламують товар або послугу;
  • іміджеві — для формування уявлень про компанію чи продукт;
  • промовебінар — знайомить слухачів зі спікером та його методикою його викладання, є короткою версією того, що вам можуть запропонувати надалі.

цілі вебінару

Кому підходить формат вебінарів

Вебінари підходять для будь-якої освітньої та комерційної організації, діяльність якої передбачає навчання та популяризацію свого продукта. В Україні вебінари набули популярності під час пандемії, а в період війни стали основною формою проведення навчальних занять у закладах освіти. Школярі та студенти могли перебувати у будь-якому куточку планети фізично, але отримували знання від своїх викладачів у своєму навчальному закладі.

Такі онлайн-зустрічі замінюють також корпоративні наради, які буває складо організувати через те, що учасники перебувають у різних містах та країнах. Окрім того, так можна суттєво заощадити на відрядженнях.

Вебінар можна організувати для будь-якого фахівця, який бажає залучити аудиторію до своєї діяльності, а також компанії, яка поповнює клієнтську базу.

Чим відрізняється вебінар від семінару

Семінар проводиться уреальному офісі з усім відповідним обладнанням. Для цього потрібна простора аудиторія та місце для виступу спікера. щоб провести вебінар, достатньо мати комп’ютер з веб-камерою і мікрофоном або ноутбук. Спеціальна кімната чи клас для трансляції не потрібна. Спікер може сидіти на як на своєму робочому місці, так і вдома, і спілкуватися з іншими учасниками заходу.

Якщо учасники семінару мають приходити у спеціальну аудиторію чи зал, то на вебінарі можна бути присутнім удома чи навііть у дорозі. Головна умова — підключення до інтернету.

Чим відрізняється вебінар від онлайн-конференції

Головна відмінність вебінару від конференції — односторонній зв’язок. Вебінар веде спікер (речник), який надає матеріал та завдання. Зазвичай, спікер може бачити слухачів вебінару. У той час як спікер конференції такої можливості не має. До того ж конференція — це захід де присутні багато спікерів, є графік проведення, трансляція відбувається цілий день, чимало слухачів. Під час онлайн-конференції спілкування між слухачами та спікером відбувається лише у чаті. Щоб запитати щось, людина має написати текстове повідомлення.

Як проходить вебінар онлайн

Для участі у вебінарі кожен учасник мусить мати комп’ютер, ноутбук, планшет чи смартфон. Вебінар проводять у спеціальних програмах, які можна підключити будь-де, де є підключення до мережі. Для спілкування зі спікером створюється спеціальний чат, де можна ставити запитання за темою вебінару та спілкуватися з іншими користувачами.

вебінарна кімната

Що таке вебінарна кімната

Вебінарна кімната — це веб-сторінка, на якій відбувається сам вебінар. Така віртуальна зала конференції для всіх учасників містить:

  1. Основне вікно із презентацією за темою заходу, яку підготував спікер.
  2. Список користувачів та адміністраторів.
  3. Текстовий чат.
  4. Відео з камери ведучого.

Щоб вибрати підходящий майданчик для запису, варто врахувати такі параметри: кількість місць, розмір хмарного сховища, мова інтерфейсу, стабільність та доступність для різних приладів.

Як організувати власний вебінар

Для організації такого заходу знадобиться ретельна підготовка.

Вибір теми, створення сценарію

Перед початком необхідно вибрати тему вебінара та підготувати сценарій. Тема є визначальною ланкою інформації, яку ви маєте донести до слухачів, а сценарій — підготовленим планом вашої промови.

Підбір майданчика для проведення вебінару

Після попереднього етапу необхідно визначитися з майданчиком, де ви будете проводити вебінар. Можна вибрати безкоштовну або платну платформу.

Безплатні вебінарні майданчики

Безплатні сервіси значно заощаджують витрати організатора на захід, однак мають обмежені можливості. Наприклад, обмежена кількість учасників си відсутність можливості запису події тощо. Тому перед початком застосування платформи вивчіть уважно усі її функції. До найпопуоярніших безплатних ресурсів належать:

  • Apache OpenMeetings;
  • BigBlueButton;
  • ClickMeeting;
  • Google Hangouts;
  • Join.me;
  • Mconf;
  • MeetingBurner

Платні платформи

На платних сервісах вам надано широкий функціонал: необмежену кількість учасників, зручний інтерфейс та постійний сервіс техпідтримки, звітність, інтеграція із соцмережами, висока якість звуку та зображення. Найпопулярніші платні вебінарні платформи:

  • AnyMeeting;
  • ClickMeeting;
  • GoToMeeting.

Створення вебінару. Перевірка технічних моментів

Для створення відеотрансляції необхідно прорепетирувати текст, а також перевірити всі технічні моменти: звук і зображення на пристрої, підготувати робоче місце, переконатися, що нічого не завадить запису.

кому підходить вебінар

Залучення аудиторії

До початку проведення вебінару потрібно зібрати слухачів, яким буде цікава ваша тема. Залучити їх можна за допомогою соціальних мереж, форумів та блогів, де ви розкажете про основні моменти своєї лекції, а також кому варто прослухати вебінар та його мету.

Реєстрація учасників

До початку вебінару учасники мають зареєструватися. Якщо це безплатна відеотрансляція, достатньо буде лише заповнити основні поля (ім’я користувача, електронну пошту для розсилки та нагадування). У платній версії необхідно зробити оплату для участі.

Тестовий прогін вебінару

Не ігноруйте такий важливий етап, як тестовий прогін онлайн-заходу. Так ви зможете перевірити звук, коректність відображення презентації та інші технічні моменти, унеможлививши технічні збої в основному запуску.

Проведення вебінару

Досвідчені вебінаристи абстрагуються від думки, що говорять із екраном, і намагаються максимально утримати увагу глядачів. Жвава невимушена розмова з постійним зверненням до аудиторії зробить онлайн-захід успішним.

Продаж своїх послуг

Вебінари часто є промо-версією для подальшого просування своїх послуг і товарів. Тому спікер може запропонувати слухачам придбати його методички, програми, курси, найчастіше для учасників вебінару надаються знижки, що діють обмежений час.

Запис вебінару, роздаткові та маркетингові матеріали

Для тих, хто не зміг прослухати вебінар у прямій трансляції, організатор залишає запис, а також роздавальні та маркетингові матеріали. Вони зберігаються на посиланнях, які напередодні трансляції було розіслано учасникам та на вказану електронну пошту.

Як заробити на вебінарах

На вебінарах можна заробити, якщо спочатку організувати його на платній платформі. Або під час безкоштовного онлайн-заходу продати свої товари та послуги. Покажіть себе експертом у питаннях висвітлюваної теми, і люди обов’язково захочуть придбати ваші матеріали.

Написати відповідь:

Ваша електронна адреса не буде опублікована

Site Footer

Sliding Sidebar