Що таке ліди простими словами

Одне з основних завдань бізнесу — залучення клієнтів. Мовою менеджменту лід — це потенційний покупець. У статті розглянемо докладніше, що таке лід, лідогенерація та як відбувається цей процес.

Зміст

Що таке лідогенерація

Що таке ліди

Ліди — це люди, яких зацікавив певний товар чи послуга. Користувач не просто знайомиться з пропозицією, він залишає свої контакти для отримання більшої інформації про продукт, що зацікавив його. Це може бути заповнення форми замовлення зворотного дзвінка або підписка на розсилку.

Що таке лідогенерація

Лідогенерація — це процес накопичення лідів. Один із важливих етапів — виявлення інтересу та його активізація для подальшого придбання. Основна мета полягає не лише у формуванні потенційних клієнтів, а й у стабільній роботі для зростання цільової аудиторії.

Кому потрібна лідогенерація

Лідогенерації використовують компанії, які:

  • зорієнтовані конкретну клієнтську базу;
  • здійснюють прямі постачання;
  • не одержують від піар-менеджменту достатніх результатів у вигляді зростання продажів;
  • спрямовані на особисте спілкування з потенційним клієнтом;
  • мають фахівців, які вміють здійснювати угоди, але відчувають брак часу на пошуки нових лідів.

Що таке лід-менеджмент

Лід-менеджмент — це процес, який включає збір та групування лідів. Це підготовка даних про користувачів, кваліфікація контактів та аналіз отриманих результатів для створення способів стимуляції до покупки.

Ліди у фільтрі продажу

Класифікація лідів

Ліди поділяються на групи залежно від стадії розвитку інтересу до продукту чи послуги вони. Це такі типи:

  • Холодні — ті, хто ніколи не чув раніше про компанію та її пропозицію. Наразі вони не потребують купівлі товару, їх зацікавила безкоштовна інформація: статті, відповіді на запитання, гайди (інструкції).
  • Теплі — знають про компанію та товари, можуть бути передплатниками бренду в соцмережах та отримувати листи на пошту.
  • Гарячі — ліди, які готові оформити покупку.
    Нецільові — ті, хто випадково залишив запит.

Де знаходяться ліди у фільтрі продажу

Маркетологи використовують різноманітні способи, щоб залучати клієнтів та набирати клієнтську базу. Ліди важливі на початкових етапах фільтра продажів.

Лідогенерація зі сплатою за результат

Такий спосіб залучення лідів ще називають CPA-моделлю. З англійської мови СРА це абревіатура від «Cost Per Action» у перекладі «ціна за дію». Це модель роботи, коли клієнт платить агентству за кожного вхідного ліда.

Навіщо ліди бізнесу

Лід потрібен для розвитку бізнесу. Адже такий клієнт мотивований на покупку товару компанії. Для будь-якого підприємця лід — велика цінність та реальна вигода.

лід-менеджмент

Що компанії роблять з лідами

Компанії обробляють ліди. Перш за все, необхідно швидше зв’язатися з людиною, щоб допомогти їй прийняти рішення про покупку. Це можна зробити такими способами:

  • розповідати під час електронного листування про товари та компанію, надсилати корисні матеріали (гайди, статті);
  • розсилати повідомлення про знижки та акції;
  • телефонувати та пропонувати товари / послуги, які цікаві потенційному клієнту.

Переваги та недоліки лідогенерації

Лідогенерація, як і будь-який інший інструмент маркетингу, має свої позитивні та негативні сторони.

Переваги Lead Generation:

  • Підвищення продажів — що більше лідів, то вищий прибуток.
  • Залучення лідів ефективніше, ніж за звичайного відвідування вебресурсу.
  • Гарантія результату та можливість планування бюджету.
  • Підрахунок реальної кількості клієнтів та вартість кожного ліда.

Недоліки лідогенерації:

  • Постійна ціна ліда. Варто бути готовим до витрат.
  • Неможливість проведення аналізу ефективності генерації ліда. Без точної перевірки всі вкладення можуть бути марними.
  • Вибір кадрів. Робота фахівців має бути грамотною та ефективною, не лише працювати на кількість, а й на якість.

Де і як купити ліди

Спеціальні маркетингові агенції надають послуги із продажу теплих лідів. Вони продають анкети, які проходять кілька етапів перевірки: автоматичне фільтрування, ручна модерація, підтвердження call-центром. Так лід стає підтвердженим і може бути виставлений на продаж клієнту. Замовник сам обирає тематику, кількість та категорію цільової аудиторії. Він звертається до майданчика, що спеціалізується на послугах, оформляє замовлення, оплачує його та отримує своїх клієнтів.

Лід це що таке

Ціна за лід — що це таке

Ціна ліда — це сума, витрачена замовником для залучення одного потенційного покупця. Рекламна кампанія вважається ефективною, коли ліди придбані недорого та принесли високий прибуток.

Як генерувати ліди: способи збору

Для якісної лідогенерації необхідний чіткий і продуманий план, а також використання різних способів досягнення цілей.

Етапи роботи з лідами

Організація роботи з лідами вимагає ретельної підготовки та правильної реалізації. У процес входять такі етапи:

  • Отримання ліда з будь-якого джерела: зворотний зв’язок, повідомлення, дзвінок до call-центру.
  • Реєстрація бази даних — внесення до системи контактів клієнта.
  • Перевірка на дублі — аналіз даних ліда.
  • Постановка завдань — визначення мети подальшого співробітництва.
  • Обробка ліда — складання портрета клієнта.
  • Трансформація ліда — перетворення в контакт, що діє.

Принципи лідогенерації

Як зібрати ліди на сайті

Щоб почати збирати ліди, необхідно налаштувати pop-uр — спливаюче вікно при відвідуванні сторінки. Для стимуляції бажання відвідувача виконати дію в поп-ап часто включена ця цінна приваблива комерційна пропозиція, яка називається оффером.

Ключовим фактором у підписці може бути лід-магніт — спеціальна пропозиція (приємний подарунок) для цільової аудиторії в обмін на їхню поштову адресу. Це можуть бути безкоштовний чек-лист, безкоштовний доступ протягом певного часу, знижки на покупку.

Налаштування чату — не менш важливий інструмент. Адже саме так ви зможете вести діалог із клієнтом.

Email-росилка

На основі зібраних даних скористатися email-розсилкою, щоб «підігрівати» передплатників та стимулювати їх до подальших покупок. Щоб відстежувати всі процеси імейл-розсилки, можна зареєструватись на спеціальних майданчиках для перевірки бази контактів на актуальність, створення масового розсилання та аналізу отриманих даних.

Контекстна реклама для лідогенерації

Аби контекстна реклама виконала свою функцію, варто прописати оголошення для кожного сегменту та створити відповідні креативи. Споживач у тексті повинен побачити відповідь на запит або проблему.

Націлена (таргетована) реклама

У досвідченого підприємця на всіх платформах для просування свого продукту буде створено кабінети. Адже соціальні мережі сьогодні — основні інструменти націлення. За допомогою націленої реклами можна виділити з величезної кількості користувачів людей, зацікавлених у продукції та послугах.

SEO-просування для збору лідів

SEO-оптимізація вже тривалий час є ефективним інструментом просування вебресурсу, що показує досить хороші результати. Клієнт за ключовими запитами потрапляє саме на потрібну сторінку, де SEO-сайт достатньо опрацьований для пошукових систем. У SEO варто опрацювати семантичне ядро, згрупувати запити та стежити за актуальністю.

Як працювати з чат-ботом для генерації лідів

Чат-бот — це онлайн-помічник, який завжди підтримуватиме зв’язок із клієнтом. Варто мати таких віртуальних помічників у соціальних мережах та месенджерах, які налаштовані за певним сценарієм для збору інформації:

  • Пропозиція для передплатників — поділитись додатковими даними;
  • Допомога — знайти товар чи інформацію;
  • Підказки — щодо оформлення замовлення.

Навіщо ліди бізнесу

Помилки, які вбивають лідогенерацію

Найбільша помилка у генерації лідів — гонитва за їх кількістю. Тому вже на перших етапах не приділяється належної уваги якості, а продукція недостатньо проаналізована. Ось список помилок, які вбивають лідогенерацію:

  • прагнення до швидкого результату та набору лідів;
  • налаштування базових методів без опори на особливості товару;
  • небажання щось змінювати в технічній частині та вибудовувати якісну роботу;
  • бажання отримати ліди у різний спосіб, маючи безліч підписок і каналів;
  • марний для відвідувача контент;
  • довгі форми передплати;
  • запуск без проведення тестів;
  • відсутність налаштування вітальних чи інших необхідних ланцюжків;
  • перебільшення цінності товару;
  • непродуманий інтерфейс, який дратуватиме відвідувача;
  • технічна несправність: неправильна загальна робота кількох спливаючих вікон чи форм;
  • відсутність аналізу роботи лідогенерації, її вдосконалення.

Лідогенерація передбачає початковий етап комунікації з користувачем. Тому в цей період не варто припускатися грубих помилок.

Висновок

Завдяки комп’ютерним технологіям, можна розширювати та просувати бізнес. Ліди — ефективний інструмент та помічник у цьому питанні. Важливо вміти планувати кожен крок, продумати спілкування з потенційним покупцем. Тоді лідогенерація стане якісною та принесе бажаний прибуток.

Написати відповідь:

Ваша електронна адреса не буде опублікована

Site Footer

Sliding Sidebar