Дедлайн — що це таке простими словами

Все частіше у роботі фрілансерів та офісних працівників чуємо слово «дедлайн». Що воно означає і звідки взялося, читаємо у нашій статті.

Зміст

Що таке дедлайн

Що таке дедлайн

Слово «дедлайн» прийшло до нас з англиійської мови і перекладається як «крайній строк». Це останній строк здачі завдання чи проєкту. Дедлайн використовують у сфері, де є втсановлені терміни на виконання будь-яких задач.

Звідки взялося слово дедлайн

У розшифровці терміна «дедлайн» можна зустріти такі значення «мертва лінія», «останній рубіж», «граничний термін». Спочатку слово застосовувалося в американських в’язницях, де ув’язненим визначали дедлайн, тобто межі місцевості, куди можна було виходити. Ще однією версією походження слова є часи Громадянської війни у ​​США, де дедлайн означало «лінію смерті», за яку військовополонені не мали переступати.

В англійську слово «deadline» прийшло з андійської мови та означало «крайній термін». В Україні слово набуло поширення у 2010 роках, коли активно почала розвиватися ІТ-сфера та діджиталізація.

Синоніми та антоніми слова

Синоніми

(близькі за значенням слова)

Антоніми

(протилежні за значенням слова)

Термін, рубіж, термін, риса, аврал, цейтнотнеобмеженість, безмежність, нескінченність, неосяжність, неточність, нечіткість, неясність

Де використовується поняття дедлайну

Термін «дедлайн» стали використовувати у багатьох сферах, особливо там, де є чіткі рамки виконання завдань. Його можна зустріти у лексиконі фрілансерів, дизайнерів, комерційних менеджерів, учнів, журналістів, бізнесменів, спортсменів, копірайтерів та багатьох інших.

Реклама та продаж

У рекламній індустрії, як у будь-якому бізнесі, є певні умови, які ставить замовник перед виконавцем. Наприклад, за кілька днів скласти слоган для реклами або уявити дизайн продукту. У маркетинговій сфері у цьому плані все суворо, і дедлайн виконується чітко у визначений термін. Коли виконавець порушує дедлайн, замовник починає втрачати клієнтів, а це означає втрату прибутку.

Ще один маркетинговий прийом — купівля товару саме в останній день. Тільки дедлайн клієнт зможе придбати його за величезною знижкою, завтра ціна зросте.

Законодавство

Дедлайн стосується суворої оплати комунальних платежів чи штрафів. Якщо споживач своєчасно не сплачує за комунальні послуги чи штрафи, йому загрожують неустойкою та іншими санкціями.

Журналістика

У журналістів є шпальти, де вони публікують свої матеріали. Читачі знають, у які дні виходять їхні статті. Не виконавши своєчасно свою роботу, журналіст втратить читачів.

Журналістам завжди ставлять термін, коли їм потрібно здати завдання, з огляду на те, що вони мають бути перевірені та відредаговані.

Сфера управління проєктами

У сфері управління проєктами керівник компанії своїми діями досягає цілей бізнесу. Тому при проєктуванні завжди встановлюють початок та кінець прийому готових робіт. Можна навести приклад фінансування проєктів, участь у держпрограмах, де є чіткі умови для участі. Якщо документи не подали вчасно, проєкт не фінансується, тому що перемагає конкурент. Людина вперше стикається з такою ситуацією у шкільні роки, коли учень отримує завдання. Його можна розпочати виконувати цього ж дня, але можна і розтягнути до останнього дня. Проєкт не приймається, якщо його виконавці не встигають виконати всі умови до дедлайну. Тільки якщо в школі в учнів є  поблажки, то в дорослому житті невиконання дедлайну загрожує втратою вигідної угоди та прибутку.

Кінематограф

Часто ми бачимо, що дата виходу довгоочікуваного кіно чи чергового сезону улюбленого серіалу стоїть на певне число, місяць та рік. Так режисери зі своєю командою розраховують термін, до якого вони зможуть відзняти кінострічку та випустити на екран. Фанати чекають саме на цю дату. Якщо виникають якісь проблеми, і не вдається вчасно випустити фільм, кілька шанувальників перестають стежити за анонсами й забувають про картину.

Дедлайн близько

Переваги та недоліки дедлайнів

Дедлайн має свої позитивні та негативні сторони. Перерахуємо відразу плюси:

  • Проєкт поділено на етапи. Кожному спеціалісту дістається певне завдання, яке він має виконати до конкретного часу. Така схема дозволяє знизити рівень стресу та контролювати кожен крок підлеглого.
  • Постановка конкретного завдання. Коли немає певного терміна для здачі завдання, робота може розтягуватися тривалий час. Це може вплинути на весь робочий процес, і зазнати збитків компанії, роботодавцям.
  • Мобільність в управлінні проєктами та організації працівників. Не завжди над проєктом потрібно працювати всім спеціалістам одночасно. Найчастіше завдання розбите на етапи, де потрібна певна навичка. Так усі співробітники можуть працювати над кількома проєктами одночасно, і всі вони будуть запущені вчасно.
  • Мотивація. Багато людей мають таку якість — залишати справи на потім. Це непогана властивість, іноді справді важливо дати собі відпочити. Але часта поблажливість призводить до елементарних лінощів. Щоб подолати цю ваду, ставте перед собою пріоритетні цілі.

До мінусів дедлайну відносяться:

  • Стрес. Такий фактор як виконання завдання у визначений термін тримає людину у напрузі. Нерви не дають зосередитися на роботі, а робочі невдачі можуть сприйматися близько до серця. Все це може призвести до затяжної та глибокої депресії, а людина втратить віру у свої сили.
  • Фінансові та тимчасові втрати. Якщо виконавець не вклався у дедлайн, а здав проєкт після закінчення терміну, йому можуть не сплатити обіцяну суму. Так, крім грошей, він втратить ще й час, витрачений на виконання.

Як дотримуватись і не зривати дедлайни

Найкраще відкриття для ділових людей – тайм-менеджмент. Це грамотне керування своїм часом, раціональна організація, ефективне використання. Щоб зрозуміти, як це працює, ми надамо вам коротку інструкцію.

Планування

Найбільша помилка — встановлення дедлайну, а не планування початку роботи. Щойно ви отримали завдання, складіть план дій із часовим інтервалом. Такий графік допоможе вам дотримуватись розкладу.

Проєкт можна розбити на етапи й кожному поставити свій дедлайн. Крок за кроком ви вкладетеся у поставлений роботодавцем термін.

Переваги та недоліки дедлайну

Організація роботи

Експерти рекомендують розпочати зі складних завдань та основного обсягу. Багато працівників хочуть почати відразу з простого, що загрожує складнощами в кінці доопрацювання. Адже можуть виникнути якісь обставини, які не було враховано під час планування. Або стався форс-мажор, і проєктом доведеться керувати поспіхом, що може вплинути на результат.

Постарайтеся зробити спочатку важливі деталі, а вже після — другорядні. Така порада виключить стресову авральну ситуацію, коли співробітник поспішає здати вчасно роботу.

Не виконуйте нічого зайвого. Ви витратите свій час на те, щоб реалізувати ідеї, але зможете провалити головне завдання – вкластися у дедлайн.

Робота з клієнтами

Перед початком роботи переконайтесь у правильності розуміння всіх умов співробітництва. Ця рекомендація збереже ваш час та сили, а також допоможе уникнути непорозумінь.

 

Як не зривати дедлайни

Якщо вам поставили нереальний дедлайн, не бійтеся запитати про терміновість завдання. Замовник має своєму виконавцю пояснити поставлений ним термін.

Щоб унеможливити проблеми з клієнтом, часто використовують проміжний дедлайн, який зможе виявити помилки на ранніх етапах. А головне, укластися в основні терміни. Ви можете встановити свій термін здачі проєкту. Такий психологічний прийом допоможе виконати завдання раніше за визначений термін.

Чим загрожує зрив дедлайну

Ніхто не застрахований від непередбачуваних ситуацій. Якщо ви бачите, що не укладаєтеся в установлений термін, повідомте це клієнту або керівництву, підкріпивши своє прохання про відстрочку вагомою причиною. Здебільшого, якщо причина справді поважна, вам підуть назустріч.

Пам’ятайте, що необхідно враховувати всі ризики зриву дедлайну. Для замовника — це втрата прибутку, а виконавця — позбавлення як доходу, а й посади чи клієнта.

Як все встигати

Поради керівнику, якщо працівник регулярно порушує дедлайни

Порушення дедлайну завдає багато неприємностей. Коли працівник регулярно порушує умови співпраці, не завжди варто діяти радикально та звільняти його. Цінного співробітника складно знайти, і на це знадобиться час. Ось кілька рекомендацій, як діяти керівнику у такій ситуації:

  1. Поговоріть зі своїм співробітником, спитайте, що заважає йому виконувати роботу вчасно. Якщо це банальна лінь, то, скоріш за все, начальникові такі працівники не потрібні. Але це можуть бути й інші причини: вигоряння, особисті проблеми, незручні умови праці, перевантаження та багато іншого.
  2. Розкажіть про наслідки зриву. Чим це загрожує для компанії та для нього самого. Чимало керівників розпочинають зі штрафів як попередження про результат.
  3. Допоможіть, якщо є така можливість, із розподілом часу та навантаженням співробітнику. Така допомога має принести плоди та буде оцінена підлеглим.

Якщо всі ці поради не допомогли, з таким співробітником краще попрощатися. Він не зміниться, а ви й надалі зазнаватимете збитків.

Написати відповідь:

Ваша електронна адреса не буде опублікована

Site Footer

Sliding Sidebar